Älä pelkää, minä olen sinun kanssasi! Älä arkana pälyile ympärillesi - minä olen sinun Jumalasi. Minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vakaalla, lujalla kädelläni. Jes. 41:10

Kun pelkäät kuolemaa, kiinnittää Jeesus sinut elämäänsä. Kun kyselet elämäsi tarkoitusta, hän kertoo tehneensä sinut. Kun pelkäät tulevaa, hän sanoo antavansa sinulle tulevaisuuden ja toivon. Kun olet langennut syntiin, hän näyttää haavoitettuja käsiään. Kun harkitset selän kääntämistä Jumalalle, hän kysyy, mitä voisi enää enempää sinulle tehdä kuin antaa henkensä puolestasi. Jeesus ei salli meille tapahtua mitään ilman tarkoitusta. Kun meidät kohtaa elämäntaakka, on sille määrätty jo valmiiksi tarkka tehtävä ja siitä vapautumisen päivä. Jumala ei ole milloinkaan paha vaan loputtoman hyvä. Jumala ei kiusaa ketään, vaan tietää, mitä meille taivaasta antaa. Kaikkien tapahtumien syvin, käsittämättömin ja salatuin tarkoitus on johtaa meidät turvallisesti taivaaseen. Älkäämme siksi yhtään pelätkö hetken kärsimystä, joka on vain pisara ajattomuuden edessä.