Näin sanoo Herra, joka sinut loi: – Älä pelkää. Minä olen lunastanut sinut. Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun. Jes. 43:1.

Älä pelkää, lunastettu ihminen. Älä niiden tuomioita, jotka korottavat omaa uskoaan. Älä niiden loukkauksia, jotka eivät Vapahtajaa tunne. Älä niiden sisarten tai veljien vaatimuksia, joille uskosi tai vaelluksesi ei riitä. Älä pelkää ihmistä, sinä Jumalan oma, sillä olet hänen tahdostaan olemassa juuri sellaisena kuin olet. Olet hänen erikseen nimeltä kutsuma. Jokainen syntisi on kannettu ristille. Sinusta on maksettu lunastusmaksu, Jeesuksen kuolema on kukistanut kuoleman vallan, ja ylösnousemus on sinetöinyt voiton sielunvihollisesta. Kasteveteen jäi kelpaamattomuutesi, kun yllesi piirrettiin ristinmerkki ja sait päällesi puhtaan puvun, Kristuksen. Kun Kaikkivaltias sanoo sinulle, että olet hänen, silloin myös olet sitä. Taivaasta tai maan päältä ei löydy sitä, joka voisi tämän lupauksen evätä. Ei edes syyttävä sydämesi siihen kykene.